BLOG KULINARNY

22.09.2016
Pulpeciki z tagliatelle warzywnym

Składniki:

  • 210g mielonego mięsa (drobiowe lub cielęce)
  • 50g makaronu tagliatelle
  • 1/2 szklanki passaty pomidorowej lub 2 pomidory malinowe + łyżeczka koncentratu
  • 1 marchew
  •  mała cukinia
  • łyżka posiekanej cebuli
  • łyżka oliwy z oliwek
  • mały ząbek czosnku (przeciśnięty przez praskę lub drobno pokrojony)
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie, bazylia
  • natka pietruszki

Przygotowanie: 

Mięso doprawić solą i pieprzem. Uformować małe pulpeciki i gotować na parze przez ok. 20 minut. W garnku zagotować passatę (lub obrane i pokrojone pomidory z koncentratem), dodać cebulę, czosnek, zioła prowansalskie i bazylię, ew. sól, chwilę gotować. Pulpeciki można też obsmażyć na patelni bez dodatku tłuszczu, dodać przecier i pomidory oraz pozostałe składniki sosu i dusić pod przykryciem. Cukinię i marchewkę umyć, obrać, obieraczką pokroić w paski. W garnku zagotowac wodę posolić i wrzucić makaron. Kilka minut przed końcem gotowania dodać marchewkę, na końcu dodać cukinię, powinna gotować się tylko ok. minuty. Całość odcedzić i przełożyć na talerz. Pulpeciki wymieszać z sosem, położyć na wierzchu spaghetti, całość polać oliwą z oliwek i posypać natką pietruszki.

dsc_0913

 

Wszystkie publikowane przez nas przepisy są zbilansowane według następujących wartości (+/-10%) :
525kcal, 45g białka, 55g węglowodanów, 18g tłuszczów
Kaloryczność i proporcje makroskładników są zgodne bazą dużego posiłku programu 2xME. Chcąc uzyskać wartości odpowiadające bazie małego posiłku (350kcal +/-10%) należy użyć o 1/3 mniej ilości każdego składnika.

Chcesz wiedzieć dlaczego warto komponować posiłek według powyższych proporcji?
Chcesz stworzyć własny program redukcji tłuszczu nie wymagający dużego zaangażowania z wykorzystaniem naszych przepisów? Przeczytaj książkę 2XME i dowiedz się jak wyrzeźbić swoje ciało bez zbędnego wysiłku.